x

Baaseeldus on heatahtlik teenindus

23. juuli 2021

Kristjan Peäske: peresõbralik teenindus pole iseenesest mõistetav

Noblessneri sadamalinnakus tegutseva Lore Bistroo ja äsja Tallinna vanalinnas uksed avanud Restoran Lee omaniku Kristjan Peäske arvates on perega väljas söömine kui partnerlussuhe toidukoha ja perekonna vahel. Baaseelduseks on heatahtlik teenindus, aga ka külaliste oskus peegeldada ausalt enda ootusi ja lootusi.

Peäske juhitavates restoranides Lore ja Lee pööratakse iga uue meeskonnaliikme koolitamisel tähelepanu peresõbralikkusele. Muuhulgas on oluline, et lapsed saaksid enda joogid-söögid varem kätte, jookidega koos viiakse lauale ka värvipliiatsid, samuti jagatakse juba broneerimisel infot restorani asukoha, parkimise, mähkimisvõimaluse, mänguasjade jm perede jaoks oluliste detailide kohta.

„Need on väiksed, aga olulised asjad, mis võib-olla tunduvad iseenesest mõistetavad, aga vajavad kordamist, seda eriti teenindaja puhul, kel endal lapsi ei ole. Meie juures on oluline, et teenindaja märkaks lapsi, aga ei lapsestuks sealjuures ise liiga palju ehk siis ninnu-nännutamist meie juures oodata ei ole. Ka laps ise ootab, et temasse suhtutakse nagu täiskasvanusse,“ lisas Peäske.

Kõige olulisemaks komponendiks peresõbraliku restorani juures peab ta heatahtlikku ja sõbralikku teenindust. Peäske sõnul ei maksa kohe pahandada, kui teenindaja ei oska mingil kindlal momendil pere soovidega suhestuda, vaid tuleb soovidest rahulikult teada anda.

„Kui on näha, et asjad ei liigu oodatud suunas, on mõistlik see välja öelda, et personal saaks teha vastavaid korrektuure ning pere lahkuks restoranist hea emotsiooniga. Sellest pole midagi, kui ütled sõbralikul toonil teenindajale, et laual olevatest salvrättidest viielapselisele perele lihtsalt ei piisa,“ soovitas Peäske.

Peäske arvates on teeninduse kvaliteet Eesti restoranides väga heal tasemel. Värvipliiatsitest ja paberist on saanud armas standard. Üldjuhul on teenindajaid sõbralikud ja heatahtlikud ning lastele mõeldud toidud muutuvad iga aastaga üha tervislikumaks ja mitmekesisemaks.

Peäske restoranide menüüst leiab seda, mida ka tema lapsed kodus söövad. Lores saavad lapsed nautida värskest kraamist tehtud beebipüreesid, käsitsi vormitud lihapallikestega frikadellisuppi, valget kala kartulipüreega ja pastat. Lee restorani lastemenüü hitt on tacod valiku meelepäraste lisanditega, mille laps saab oma kätega ise kokku panna. Pastat leiab mõlema restorani lastemenüüst, see on Peäske sõnul toit, mis alati loosi läheb.

„Ka toidu jagamine pereliikmete vahel on väga tervitatav ning see, kuidas lapsed söövad, on täiesti nende enda valida ja otsustada. Eriti tore on kui nad ka täiskasvanute taldrikust uusi maitseid proovivad. Täiskasvanud võiksid oma toidud siiski põhimenüüst valida, sest lastemenüü on tehtud põhjusega mõistlikus hinnaklassis, et peredel oleks majanduslikult valutum väljas söömas käia,“ arvas Peäske.

Eraldi lastenurka kummastki restoranist ei leia, selle asemel on väikestele klientidele mänguasjakohvrid koos väikeste mänguloomade, autode ja muude käeliste tegevustega. Ka ise perega välja sööma minnes meeldib kolme lapse isale kogu perega ühiselt laua taga istuda, omavahel juttu rääkida ja toitu nautida. YouTube ega sotsiaalmeedia uudised restorani külastuse juurde ei kuulu ja kogu ta pere mõistab seda ilma üle kordamata.

„Nutiseadmeid ma oma külalistele restoranis mõistagi keelata ei saa, kuid teeme endast kõik, et meie juures oleks kõigil nii mõnus olla, et ajaviiteks nutitelefone vaja ei lähegi,“ lisas Peäske.

Lore Bistroo on üks sel aastal esmakordselt Eesti Lasterikaste Perede Liitu poolt algatatud Peresõbraliku toitlustusasutuse märgisele kandideerivatest toidukohtadest. Toidukohtade kandideerimine kestab juuli lõpuni. Lisainfo ja kandideerimine: www.peresõbralik.ee.