Kuidas sulle harivad ampsud meeldivad?
Mariliis Pruul “Maitseratas” – Lõbus ja hariv mäng koosneb neljast erinevast kettast. Kaasas on hulk erinevate toiduainete piltidega pesulõksukesi. Need tuleb näpistada õigesse sektorisse. Mõned pesulõksud on topelt. Need sobivad mitmesse sektorisse korraga. Mäng õpetab lapsele käe ja silma koostööd, arendab peenmotoorikat, aitab lahti mõtestada toidumaailma nüansse ja tekitab omavahelise arutelu erinevate toitude üle.
Maris Eiser “Tegevuskaardid” – Tegevuskaartidel on kujutatud erinevad asjad (ka inimesed), mis restoranis võiks leiduda. Mängu eesmärk ongi neid asju leida. Mäng avardab silmaringi ning tähelepanuvõimet. Pisemate jaoks on kaartidel pildid, eelkooliealiste jaoks on juurde lisatud ka sõnad, et lugemisoskust harjutada. Kaartide alumises ääres on lahter, mida võib täita kustutatava markeriga. Kes veel numbreid ei oska, saab sinna panna linnukese või risti, olenevalt sellest kas ta on kaardil oleva eseme leidnud. Suurem laps võib aga kirjutada numbri, mitut sellist eset ta restoranis näeb. Veel on võimalus kaarte kasutada sõnaseletusmänguks.
Maren Suurna “Katame laua!” – Mäng on mõeldud pere kõige pisematele, andes neile pusle kokku panemise näol lihtsa, kuid vajaliku peenmotoorikat harjutava ülesande. Tükkide hõlpsamaks tõstmiseks ja paigutamiseks on nendele lisatud väikesed punased nupud. Puslet kokku pannes tekib lapsel pildiline mälu, kummal pool taldrikust asub kahvel ja nuga. Õpib lapsevanema abil tundma ja ütlema taldrikul olevaid toitusid.
Aneth Tuurmaa “Kohalolu tegeluslehed” – Tegeluslehtedele saab joonistada toit mis sai tellitud; nuusutada mis põneva lõhnaga on ema tellitud jook; kes on need inimesed kõrvallauas; nuputada ja õppida uusi sõnu; kirjutada mõni ilus sõna teenindajale toreda kohvikukülastuse kohta. Tegeluslehed on lihtsasti mõistetavad, ei vaja eraldi instruktsioone. Tegeluslehti saab täita kirjutades või joonistades, vastavalt juhisele.
Mariliis Pruul “Peitepilt” – Vahva nuputamise mäng, kas leiad ülesse kõik pildil kujutatud toiduained või jääb midagi märakamata. Mitu muna ikkagi on pildil? Lehe pöördelt leiad vastused.
Aneth Tuurmaa “Heksagon” – Magnetpusle on mõeldud pere suurematele lastele ja lapsevanematele. Puidust põhjale on võimalik paigutada 10 detaili nii, et moodustuks täiuslik heksagon. Ühtegi tükki ei tohi üle jääda, kõik detailid peavad leidma kasutust. Mäng aitab arendada loogilist mõtlemist.